Incatrail

11 november 2016 - Urubamba, Peru

We hebben ons verslapen... en dat op de dag van de Inca trail. Dit betekent dat we alles super snel moesten doen en bezweet in de bus zaten opweg naar km 82. Hier startte de trailer, de eerste dag viel mee, het was zoals de locals het noemen Peruvian flat. Terwijl we aan het lopen zijn rennen porters voorbij die eten, tenten en andere spullen dragen. Als we op de lunchplek aankomen staat er dan ook al een geweldige maaltijd te wachten. Na de lunch nog een paar uur lopen tot onze kampeerplaats waar we na nog meer eten al om 9 uur naar bed gingen.

De volgende dag begon namelijk al om 5 uur. De zwaarste dag stond ons te wachten, ookwel bekend als dead womens pass. Het was een ongelongelijke zware dag met duizenden traptreden en dat maakte het gevoel van aan de top komen alleen maar beter. Na nog een hike van 1,5 uur naar beneden kwamen we aan bij onze overnachtingspot.

De derde dag begon ook om 5 uur en was zeker weten de mooiste dag! Met inca ruïnes, prachtige uitzichten en hiken door het regenwoud. De hiken was de langste van allemaal, maar niet de zwaarste doordat je maar kleine stukken steeg.

De laatste dag begon om half 4, met in de rij staan om te mogen vetrekken.. Na 1 uur hiken kwamen we aan bij de sungate. Door het slechte weer konden we Machu Picchu niet zien en dit was nogal een teleurstelling, 45 min later kwamen we eindelijk aan bij ons eindpunt. We hadden gemixte gevoelens, blijheid dat we het gehaald hadden en teleurstelling omdat het weer totaal niet meewerkte. Gelukkig kwam alles in de loop van de dag goed en kregen we na de rondleiding prachtig weer.

Helemaal uitgeput namen we de bus naar beneden en aten daar een superlekkere lunch om daarna met bus en trein terug naar Cusco te gaan voor slaap en een douche.

1. Nicole van der Toorn:
    11 november 2016
    Oh klinkt geweldig. Jammer van het weer inderdaad.. Maar je hebt het toch maar mooi gedaan!
  2. Eva:
    11 november 2016
    Wouw, wat een super ervaring !
  3. Rob Spiering:
    11 november 2016
    Gaaf hoor allemaal! Zag gisteren van Kiona je groen/gele outfit. Staat je goed de kleuren van ADO Den Haag. Hihi... xx